Slabčice ukaž mapuukaž foto

První písemné zprávy o obci pocházejí z druhé poloviny 14. století. Archeologické vykopávky však ukazují, že zde žili lidé už v době bronzové. V roce 1419 se na hoře Tábor u Nemějic sešlo asi 42 000 příznivců husitů v rámci tzv. poutí na hory. K obci Slabčice patří ještě  další místní části, a to Písecká Smoleč, Nemějice a Březí i několik samot, a to Široká, Ovčín a samota s osobitým názvem Souložnice.

Výraznou dominantou obce je kostel sv. Josefa, který se nachází na návsi.

Unikátní kamenný kruh pod horou Tábor

Na podzim roku 2010 vznikl v katastru obce kamenný kruh. Leží u Nemějic, západně pod horou Tábor. Jak ho najdete? Výchozím bodem je kaplička v Nemějicích. U ní opustíte hlavní silnici a vydáte se po asfaltové cestě do kopce, spolu se zeleným turistickým značením. To u křížku silnici opouští a pokračuje po polní cestě k zalesněnému vrcholku hory Tábor. Zde můžeme zelené značení opustit a odbočit vpravo na další, méně nápadnou polní cestu, majíce tak les po levé straně. Cesta nás zavede přímo ke kruhu.

Chcete-li navštívit posvátný vrch, držíte se stále zelené značky až na vrchol, a poté, co jej opustíte, pokračujete po značení  dolů z kopce, směrem na Píseckou Smoleč. Vyjdete z lesa ven a otevře se před vámi louka s výhledem Na Písecké hory a lesy na Široké. Zde zelenou, která se stáčí doleva, opustíte a půjdete  rovně po polní cestě. To již uvidíte vypínající se špičky kamenů.

Kamenný kruh má průměr 8 metrů. Základ tvoří středový kámen a 16 obvodových kamenů, přičemž 4 určují světové strany.

Takto vytvořený kamenný kruh, se středovým kamenem uprostřed, má léčivý charakter stejně jako mnohé, daleko starší kamenné kruhy, rozseté nejen po Evropě. U středového kamene jsou další, dva malé kameny, které mohou pomoci k harmonizaci vzájemného partnerského vztahu mezi mužem a ženou. Dále je tu kámen externí, který je také součástí funkce kruhu.
Kruh je volně přístupný a je k němu připojena informační tabule s podrobným popisem.